شرایط و هزینه وکیل طلاق در سال ۱۴۰3

  • بدون نیاز به شرکت در جلسات مشاوره
  • مطالبه مهریه و انجام مراحل و شرایط آن
  • مدت زمان انجام کار حدود ۷ تا ۳۰ روز کاری
  • انجام مورد وکالت ۰ تا ۱۰۰ بدون حضور زوجین
  • انجام طلاق با توافق طرفین یا با داشتن حق طلاق
  • انجام مورد وکالت توسط وکلای متخصص پایه یک دادگستری
  • نصف مبلغ حق الوکاله در زمان عقد قرارداد و مابقی پس از دریافت دادنامه

با گـروه وکـلای فــراز ، قــانون بـرای شـما کـار خــواهـد کـرد !

مبلغ حق الوکاله به ازای هر نفر 3.5 میلیون تومان

تماس مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص دعاوی خانواده

وکیل طلاق

بهترین وکیل طلاق با تجربه بالا

طلاق در تهران برای اکثر زوجین مراحلی سخت، طاقت فرسا و طولانی دارد. به طوری که در طی مسیر زوجین را دلسرد و عصبی می کند. یک وکیل طلاق کاربلد و مجرب می تواند شما را از طولانی شدن این مسیر سخت نجات دهد و با آشنایی به مراحل قانونی طلاق، پیچیدگی ها و ماده های اساسی دادگاه در اکثر پرونده ها برای شما پیروزی به همراه آورد.

برای راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان گروه وکلای فراز در تماس باشید و با خیال آسوده و اطمینان کامل پرونده های خود را به ما بسپارید.

نمایش ویدیو درباره وکیل طلاق حرفه ای
زمان اجرا وکیل طلاق

زمان اجرا

10 تا 20 روز کاری

وکیل طلاق غیر حضوری

غیر حضوری

بدون حضور شما

انحصار وراثت برای ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور

سامانه میخک

پشتیبانی کامل انحصار وراثت

پشتیبانی وکلا

کاملا اختصاصی

نتیجه بهتر انحصار وراثت

کاملا تضمینی

در مدت کوتاه

مشاوره رایگان با وکیل طلاق گروه فراز

مـشـاوره رایـگان بـا گــروه وکـلای فــراز

وکیل طلاق کیست و چه نقشی دارد؟

وکیل طلاق به فردی گفته می شود که وکالت حقوقی و حقیقی برای پیگیری امور طلاق دارد و نقش آن در روند طلاق راهنمایی درمورد پیمودن مسیر درست طلاق است. 

وکیل طلاق معمولا فردی حرفه ای است که تمامی قوانین و پیچ و خم های مسیر طلاق را می شناسد و تجربه بالای در این زمینه دارد.

همچنین وکیل به زوجین مشاوره حقوقی می دهد و به عنوان نماینده زوجین می تواند در دادگاه حضور پیدا کنند تا نیازی به حضو زوجین نباشد.

وکیل طلاق کیست و چه نقشی دارد؟

مراحل اجرای طلاق توافقی

مشاوره انحصار وراثت

1. مشاوره

درمورد علت طلاق

جلسه انحصار وراثت

2. تنظیم گواهی

گواهی اختلاف زوجین

مدارک انحصار وراثت

3. ارجاع دادگاه

توافقنامه و درخواست

تکمیل انحصار وراثت

4. رای دادگاه

اثبات عدم سازش

ویژگی های وکیل طلاق خبره

ویژگی های وکیل طلاق خبره

معمولا پرونده های طلاق بدون داشتن وکیل به سرانجامی نمی رسند و خیلی طولانی و طاقت فرسا می شوند. وکیل انتخابی شما باید تجربه، تخصص و مهارت بالای کلام داشته باشد تا بتواند تخصص حقوقی خود را در دادگاه به درستی و وضوح مطرح کند. ویژگی های یک وکیل خوب عبارت است از:

  • آگاهی کامل به ماده های قوانین و مقررات طلاق (مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی)
  • مشاور و راهنمای خوب و کافی برای صحبت با زوجین و راه حل های مناسب
  • آشنایی و آگاهی کامل به مراحل انواع طلاق های موجود در ایران

تسلط بر قوانین

وقت شناسی

تجربه بالا و پیگیری

مزایای حضور وکیل طلاق

عدم نیاز به شما برای انحصار وراثت

عدم نیاز به حضور شما

در تمامی جلسات دادگاه

صرفه جویی در زمان برای انحصار وراثت

صرفه جویی در زمان

قدم برداشتن در مسیر درست

صرفه جویی در هزینه برای انحصار وراثت

صرفه جویی در هزینه

هزینه های بی جهت

بهترین راه حل ممکن برای انحصار وراثت

بهترین راه حل ممکن

جلوگیری از مشکلات حقوقی

طلاق با وکالتنامه و الزامی بودن وکیل

در خیلی از مواقع و بین زوجین این مورد وجود دارد که مرد هنگام ازدواج به همسر خود وکالت طلاق می دهد. وکالت طلاق همان حق طلاق است و زن می تواند با داشتن وکالتنامه، هر زمان که بخواهد از همسر خود جدا شود. در این شرایط انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری الزامی است و با داشتن وکالتنامه نمی توان بدون وکیل اقدام به طلاق کند. وکیل براساس تجربه دادخواست طلاق را تنظیم می کند و به دادگاه خانواده ارائه می دهد. که ممکن است هر دو، چه زن و چه مرد، وکیل داشته باشند؛ دراین صورت وکلای زوجین با یکدیگر هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

فرم درخواست مشاوره طلاق توافقی

انواع طلاق در ایران

طلاق به درخواست مرد

طلاق به درخواست مرد

براساس قانون مدنی و ماده 1133 حق طلاق با مرد است.

طلاق توافقی سریع

طلاق توافقی

هم زن و هم مرد به صورت کاملا منطقی و توافقی جدا می شوند.

طلاق به درخواست زن

طلاق به درخواست زن

براساس شرایط 12 گانه زن می تواند درخواست طلاق دهد.

درخواست طلاق از جانب زن چگونه است؟

در بخش بالاتر درباره شروط 12 گانه طلاق صحبت شد و زن اگر یکی از شروط بالا را داشته باشد و یا اگر عسر و حرج زن به استناد ماده 1130 قانون مدنی اثبات شود، می تواند برای طلاق اقدام نماید و درخواست وی از طرف دادگاه پیگیری می شود.

برای طلاق باید به کجا مراجعه کرد؟

ابتدا باید زن و مرد درخواست خود را در دفاتر قضایی مطرح نمایند؛ سپس درخواست برای رای باید به دادگاه خانواده ارجاع داده شود تا بررسی ها صورت گیرد و روند طلاق شروع شود.

مدارک مورد نیاز برای طلاق چیست؟

مدارک لازم کاملا به نوع طلاق و شرایطی که پرونده ایجاد می کند بستگی دارد ولی مدارکی که برای تمامی شروط و انواع طلاق ها برطبق قانون ضروری است عبارتند از کارت ملی زوجین، شناسنامه طرفین و سند ازدواج.

نمونه دادنامه طلاق توافقی گروه وکلای فراز

نکات مهم در انتخاب وکیل طلاق

  • اولین و پایه‌ای ترین نکته برای انتخاب یک وکیل خوب و مناسب، متخصص بودن وکیل است. به بیان دیگر وکیلی که انتخاب می کنید باید متخصص در زمینه خانواده و طلاق باشد. او همچنین باید پرونده های گوناگون و متعددی را نیز با موفقیت حل کرده باشد. به این مورد دقت داشته باشید که شما برای دفاع از خود وکیل نمی گیرید؛ درخواست شما برای طلاق است و متهم نیستید. پس نیاز به “وکیل طلاق” باتجربه دارید تا بتواند مراحل مختلف و پیچیده طلاق را طی کند.
  • شما باید به تمامی سوالات ریز و درشتی که وکیل طلاق از شما می پرسد پاسخ درست دهید تا او بتواند روند پرونده را بدون مشکل سپری کند. ممکن است گاهی اوقات وکیلی را انتخاب کنید که کاملا حرفه ای عمل کند ولی از نحوه برخورد و رفتار او رضایت نداشته باشید؛ وکیل مناسب و خوب کسی است که شما با او احساس راحتی کامل داشته باشید و مانند یک مشاور به تمامی حرف ها و مشکلات شما گوش دهد و شما را به خوبی راهنمایی کند.
تماس با ما برای انحصار وراثت

گروه وکلای فراز را در اینستاگرام دنبال کنید

هر آنچه که باید درباره طلاق و وکیل طلاق بدانید

طلاق از جانب مرد چگونه است؟

براساس قوانین در کشور ایران، به‌طور کلی 3 نوع طلاق وجود دارد: 

  1. طلاق توافقی
  2. طلاق از جانب مرد
  3. طلاق از جانب زن

در این بخش به تشریح مهمترین نکات درباره طلاق از جانب مرد می پردازیم. برخلاف تصور رایج، طلاق فقط به درخواست زن نیست و مرد هم می‌تواند برای جدایی از همسرش اقدام کند. اما این کار به سادگی طلاق از جانب زن نیست و مرد باید شرایط و مراحل قانونی خاصی را طی کند.

 

شرایط طلاق به درخواست مرد

پرداخت مهریه: در طلاق به درخواست مرد، زن مستحق دریافت تمام مهریه خود است، مگر اینکه در عقدنامه شرطی برای بخشش مهریه در صورت طلاق از جانب مرد درج شده باشد.

پرداخت نفقه: مرد موظف است تا زمان عده، نفقه زن را بپردازد.

تقسیم اموال: در صورت وجود اموال مشترک، باید به طور عادلانه بین زن و مرد تقسیم شوند.

حضانت فرزندان: حضانت فرزندان زیر سن بلوغ با مادر است، مگر اینکه در دادگاه ثابت شود که مادر صلاحیت نگهداری از فرزندان را ندارد.

 

دلایل موجه انجام طلاق از طرف مرد

طبق قانون 133 مدنی حق طلاق با مرد است و او حق این را دارد که بر اساس دلایل موجه و یا غیر موجه درخواست طلاق خود را در دفاتر ثبت کند و البته به این موضوع هم باید توجه داشت که موجه بودن طلاق برای زمانی است که حق و حقوق زن به او تعلق بگیرد.

  • زن به هر دلیلی زندگی مشترک خود را ترک کند
  • تمکین نکردن زن در طول زندگی مشترک
  • محکوم شدن زن به حبس

 

وکیل چه نقشی در زمان ثبت طلاق از طرف مرد دارد؟

یکی از عوامل مهم در چنین اموری داشتن وکیلی با تجربه است. در صورتی که یک وکیل خانواده کاردان شما را راهنمایی کند دیگر نیازی به حضور در جلسات داوری نیست و بدون حضور مرد نیز هم طلاق اجرا می شود و در این صورت پرداخت حقوق زن از طرف وکیل بنا بر مصلحت مرد انجام پذیر خواهد بود.

طلاق از جانب مرد چگونه است؟

اگر زن دارای حق طلاق باشد چه مدتی طلاق طول می کشد؟

متاسفانه برخی از وکالت‌نامه‌های طلاق به صورتی عامیانه تدوین شده‌اند که باعث نقص در حقوق طلاقی زن می‌شود و در عمل به مشکلاتی در پرونده طلاق منجر می‌شود. یکی از مشکلات شایع در این نوع وکالت‌نامه‌ها، عدم ذکر وکالت در قبول بذل است که در واقع نقضی از حقوق حیثیتی زن به شمار می‌رود. همچنین، عدم ذکر اسقاط حق تجدیدنظر و فرجام‌خواهی نیز از جمله نقاظی‌های دیگر در این وکالت‌نامه‌هاست.

اهمیت وکالت در بذل مهریه و همچنین اسقاط حق تجدیدنظر و فرجام‌خواهی در این وکالت‌نامه‌ها، نشان‌دهنده حساسیت این مسائل در پرونده طلاق است. همانطور که می‌دانید، برای اعطای حق طلاق، لازم است یا در سند ازدواج این امور ذکر شده باشد یا از طریق دفتر اسناد رسمی در ایران یا از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه در خارج از کشور تنظیم شود.

از طرفی، در موارد طلاق توافقی، وکالت به وکیل طلاق داده می‌شود و این یک امر اجباری به‌شمار می‌رود. اگر به وکیلی برای پرونده طلاق توافقی در تهران نیاز دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و جزئیات روند کار و هزینه‌ها را مطلع شوید. این مهم است که توجه داشته باشید که در این مسئله، نیازی به تهیه مدارک طرف مقابل نیست و سامانه ثنا از تمام شهرهای کشور وکالت را قبول می‌کند.

چقدر طول میکشد تا به درخواست مرد برای طلاق رسیدگی کنند؟

وقتی در خواست طلاق از طرف مرد به مرحله و درجه ای برسد که که تشکیل دادگاه و صدور حک طلاق وجود داشته باشد . هم زن و هم مرد باید باید در جلسه حضور داشته باشند. اما اگر زن بنا به دلایلی و یا اعتراض به حکم طلاق در دادگاه حضور نداشته باشد پروسه طلاق از حالت نرمال خود بیشتر طول خواهد کشید و به طور کلی  با توجه به قانون مدنی به دو صورت حکم طلاق صادر خواهد شد.

  1. در صورتی که پس از ثبت درخواست طلاق از طرف مرد و اعلام رای زن اعتراضی داشته باشد پرونده زوجین به مرحله ارجاع نظر منتقل میشود و برای رسیدگی به اعتراض آنها به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شوند و در این صورت پروسه در خواست طلاق از طرف مرد حدود یکسال طول خواهد کشید.
  2. اگر بعد از ثبت در خواست طلاق از طرف مرد و اعلام رای در مرحله صدور حکم زن اعتراضی نداشته باشد بین 4 الی 6 ماه طول خواهد کشید که حکم طلاق قطعی شود و صیغه طلاق خوانده شود.

چقدر طول میکشد تا به درخواست مرد برای طلاق رسیدگی کنند؟

طلاق از جانب زن چگونه است؟

یکی از سخت ترین کارها در کشور ایران، طلاق از طرف زوجه است؛ زیرا با توجه به این که اختصاص حق طلاق به مرد، زن برای درخواست طلاق و ثبت آن راه سختی را در پیش دارد و با توجه به سختی و پیچیدگی که زن در مسیر خود دارد، بهتر است شخص و یا وکیل مشاوره طلاق از طرف زن داشته باشد. وکیل از طرف زن باید تجربه کافی در این زمینه و تخصص کافی در زمینه پرونده های خانواده داشته باشد و در کارنامه کاری خود سابقه انجام چنین پرونده هایی را داشته باشد.

 

مراحل طلاق از طرف زن چگونه شروع می شود؟ 

در صورتی که طلاق به صورت توافقی نباشد  و حق طلاق نداشته باشید باید دادخواست طلاق از طرف زوجه به دادگاه طلاق بدهید. زوجه هم میتواند در شهری که خود ساکن است درخواست طلاق بدهد و هم این امکان را دارد که درخواست طلاق را در شهر همسر خود ثبت کند.

 

بهتر است توجه داشته باشید طلاق از طرف زن شامل 3 مرحله می باشد

زن و شوهر زمانی که این امکان را دارند در صورتی که حکم در دادگاه اول به نفع آنها نبود نسبت به آن در فرجه 20 روزه تجدید نظر خواهی کنند. این پرونده به دادگاه تجدید نظر استان انتقال پیدا میکند و بعد پس از صدور رای مورد نظر  توسط شعبه دادگاه تجدید نظر که که معمولا بدون حضور زوجین انجام می شود می باشد. در این مدت 20 روزه هر یک از زوجین که رای صادر شده به ضرر او باشد می تواند فرجام خواهی کند که در این صورت پرونده به دیوان عالی کشور منتقل می شود.

 

4 راه طلاق به درخواست زوجه

  1. طلاق توافقی 
  2. طلاق با حق طلاق
  3. اثبات یکی از شرط های درج شده در سند طلاق در این سند 12 شرط عقد به صورت چاپی موجود می باشد شما می توانید با مشورت با یک وکیل کاردان و مجرب بفهمید کدام شرایط مناسب شماست این راه در مقایسه با طلاق توافقی و داشتن حق طلاق بهترین گزینه می باشد زیرا در صورت اثبات شدن یکی از این 12 مورد زن وکیل در طلاق از جانب شوهر با قبول بذل خواهد بود.
  4. به استناد ماده 1130 قانون مدنی اثبات کردن عسر و حرج زن هم نیز یکی از دلایل طلاق میتواند باشد عسر و حرج به این معنی است که شرایطی باشد که ادامه زندگی برای زوجه با مشقت و غیر قابل تحمل باشد.
 

درخواست طلاق از طرف زوجه چه مدت طول می کشد؟

براساس دادرسی مدنی و قانون طلاق، طلاق پرونده ای است که با اعتراض یکی از زوجین 3 دادگاه را باید طی کند که شامل دادگاه بدوی، و دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور می باشد. در این صورت پرونده 1 سال طول خواهد کشید مگر اینکه طرفی از زوجین اعتراضی نداشته باشد.

دلایلی که زن می تواند به استناد عسر و حرج طلاق بگیرد

  • اعتیاد شوهر
  • نپرداختن نفقه به مدت 6 ماه
  • بچه دار نشدن زوج
  • ترک زندگی توسط زوج
  • ازدواج کردن مجدد بدون رضایت همسر اول
  • ضرب و جرح و توهین
  • عدم تهیه مسکن برای مدتی که غیر متعارف باشد
  • داشتن مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد
  • ثابت کردن خیانت همسر

دلایلی که زن می تواند به استناد عسر و حرج طلاق بگیرد

شرایط طلاق توافقی به چه صورت است؟

این نوع طلاق به این معنی است که زوجین باهم توافق کرده اند که به هر دلیلی از هم جدا بشوند و توافق هایی که در مورد هر موضوعی از جمله حضانت بچه، مهریه، نفقه، ملاقات بچه داشته باشند، در صورتی که طلاق درباره موضوعات زوجیت مانند مهریه و اجرت المثل و حضانت باشد، در دادگاه مورد قبول است.

 

نمونه ای از توافقنامه ای از طلاق توافقی که به صورت خلاصه و فرضی نوشته شده است

زوجه از تعداد 400 سکه 200 عدد آن را بذل میکند و زوج قبول بذل می کند تعداد 200 عدد آن را به صورت هر دو ماه یک سکه تا تمام شدن آن بعد از ثبت شدن طلاق به زوجه پرداخت کند. همچنین زوجه نسبت به نفقه و اجرت المثل ادعایی ندارد و حضانت فرزند مشترک 6 ساله دختر با مادر است و پدر 48 ساعت در ماه حق ملاقات داد و نفقه فرزند به مبلغ پنج میلیون تومان از سوی پدر به مادر پرداخت می شود.

طلاق توافقی چه مدت طول میکشد؟

با توجه به تغییر شرایط طلاق توافقی اگر زوجین تمایل داشته باشند که بدون وکیل رسیدگی به طلاق مراحل طلاق را طی کنند باید در سامانه نوبت دهی طلاق اطلاعات خود را ثبت کنند و یکی از مراکز غربالگری مشاوره را انتخاب کنند. مراکز غربالگری پس از ثبت اطلاعات زوجین و دلایل طلاق آنها را به مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی ارجاع می دهند و این نوع جلسات مشاوره در بازه زمانی 45 روز و در حدود 5 جلسه خواهد بود که این تعداد جلسات کاملاً به شرایط زوجین مربوط است. پس از ثبت گواهی عدم انصراف زوجین در دادخواست طلاق، پرونده آنها در دفتر خدمات الکترنیک قضایی ثبت و به دادگاه قضایی ارسال می گردد.

و پس از صدور رای توسط دادگاه، زن وشوهر می توانند در مدت 90 روز به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه کنند و طلاق خود را ثبت کنند.

بهتر است بدانید آنچه که در طلاق توافقی از اهمیت زیادی برخوردار است توافق زن و شوهر برای طلاق است و دومین توافق درمورد مهریه و حضانت فرزندان و مقدار نفقه آنها می باشد و همچنین مشخص کردن اجرت المثل ایام زوجیت.

 

طلاق توافقی چه مدت طول میکشد؟

شروط 12 گانه طلاق چیست؟

شروطی در عقدنامه وجود دارد که زوجین باید به آنها تعهد داشته باشند، سردفتر وظیفه این را دارد تا شروط را به طور کامل و واضح برای زوجین توضیح دهد و زوجین باید آن را امضا کنند. طبق این شروط حتی اگر یکی از این موارد در زندگی زناشویی برای زن وجود داشته باشد، او می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کرده و در خواست طلاق دهد.

شروط 12 گانه عبارت اند از:

  1. مرد نفقه به همسر خود را به مدت 6 ماه پرداخت نکند.
  2. رفتار نامناسب و پرخاشگری مرد به طوری که زن دیگر نتواند زندگی کنار همسر خود را تحمل کند.
  3. همسر به بیماری لاعلاج دچار شود که زندگی را پرخطر کند.
  4. به جنون رسیدن زوج به طوری که فسخ نکاح به طور شرعی امکان پذیر نباشد.
  5. مرد شغلی را انتخاب کند که از نظر انسانی و آبرو مورد قبول دادگاه نباشد.
  6. مرد به اعتیاد روی آورد و زندگی زن را دچار اختلال نماید. دادگاه در این خصوص تشخیص می‌دهد و در صورت تشخیص موافقت کند.
  7. مرد بدون هیچ دلیلی از خانه و زندگی زناشویی برود و یا به مدت 6 ماه در حضور دادگاه غیبت داشته باشد.
  8. مرد به جرمی حیثیتی محکوم قطعی شود؛ به طوری که حیثیت خانوادگی را زیر سوال ببرد.
  9. بعد از 5 سال زندگی متوجه شوند که مرد به دلیل عقیم بودن نمی تواند صاحب فرزند شود.
  10. مرد به مدت 6 ماه مفقود شود و زن خبری از او نداشته باشد.
  11. مرد بدون اجازه و اطلاع به زن، همسر دیگری بگیرد. دادگاه باید عدالتی که از بین رفته است را تشخیص و تایید نماید.
  12. مرد به مدت 5 سال حبس بخورد و به طور قطعی محکوم شود؛ حتی اگر به پرداخت نقدی محکوم شود و نتواند پرداخت کند به 5 سال حبس دچار شود و حکم در حال انجام باشد.

شروط 12 گانه طلاق

وکیل طلاق چه وظایفی دارد؟

در بخش های بالا توضیح داده شد که نقش وکیل طلاق چیست و یک وکیل خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد. طلاق یکی از تخصص هایی است که وکیل خانواده باید بر آن مسلط باشد. یکی از اصلی ترین وظایفی که وکیل حقوق خانوادگی دارد، این است که به زوجین مشاوره دهد و با تخصصی که دارد راهنمای خوبی در این زمینه باشد. در خیلی از مواقع، زوجین تمایلی برای حضور در دادگاه ها ندارند و با گرفتن وکیل طلاق می توانند وکیل خود را به عنوان نماینده به دادگاه بفرستند.

از وظایف دیگر وکیل، وکالت برای خرید و فروش اموال و مسائل مالی زوجین است که باید توافقنامه ای برای مفاد توافق طلاق تنظیم کند. در ادامه چند ویژگی مهم وکیل را آورده ایم.

ویژگی‌ها و معیارهاتوضیحات
تخصص و تجربه

وکیل باید تخصص کافی در زمینه حقوق خانواده و طلاق داشته باشد و تجربه کافی دارد.

شهرت و سابقه کاروکیل باید دارای توانایی خوبی در برقراری ارتباط با موکل و دیگر افراد مرتبط باشد.
قدرت ارتباطی و تعاملوکیل باید دارای توانایی خوبی در برقراری ارتباط با موکل و دیگر افراد مرتبط باشد.

شرایط طلاق غیابی چیست؟

طلاق غیابی روندی است که در آن یکی از همسران به طور قانونی ازدواج را با عدم حضور دیگری خاتمه می‌دهد. در برخی کشورها، این نوع طلاق با نام‌هایی مانند طلاق غیابی یا «طلاق در حال غیبت» شناخته می‌شود. هرچند که موارد و قوانین مربوط به طلاق غیابی در هر کشور ممکن است متفاوت باشند، اما در اینجا به طور کلی درباره فرایند این نوع طلاق صحبت خواهیم کرد.

در برخی کشورها، برای دریافت طلاق غیابی، شرایط خاصی باید برقرار شود و روند قانونی خاصی باید دنبال شود. این شرایط ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. اطلاع رسانی: در اغلب موارد، باید همسری که می‌خواهد طلاق را در حال غیبت دریافت کند، ابتدا تلاش کند تا به همسر دیگر اطلاع دهد. این اطلاع رسانی می‌تواند به صورت رسمی از طریق ارسال نامه یا اعلام رسمی به آدرس همسر باشد.

2. مدت زمان غیبت: بسته به قوانین محلی، باید مدت زمان مشخصی از غیبت همسر به گذشته باشد تا درخواست طلاق غیابی قابل قبول باشد. این مدت زمان ممکن است در هر کشور متفاوت باشد، از چند ماه تا چند سال می‌تواند متغیر باشد.

3. اثبات غیبت: در بعضی موارد، باید اثبات کنید که همسر شما در واقع در حال غیبت است و تلاش برای تماس یا تماس با او بی‌نتیجه بوده است. این ممکن است از طریق شواهد مانند شواهد مکتوب، شواهد شاهدان یا مدارک دیگر انجام شود.

4. اعلام علنی: در برخی کشورها، بعد از مدت زمان مشخصی از غیبت، باید اعلام علنی درباره درخواست طلاق در حال غیبت انجام شود. این اعلام معمولاً در روزنامه های رسمی یا منشورهای دولتی منتشر می‌شود تا از طریق این روش همسر غائب فرصتی داشته باشد تا اعتراض خود را ارائه کند.

شرایط طلاق غیابی چیست؟

شرط تنصیف دارایی در عقدنامه به چه معناست؟

شرط تنصیف دارایی در عقدنامه یک توافق قانونی است که بین طرفین قرارداد برای تنظیم توزیع دارایی‌ها در صورت وقوع طلاق یا پایان رابطه ازدواج ایجاد می‌شود. این شرط معمولاً برای تعیین حقوق و تکالیف طرفین در مورد دارایی‌های مشترک از قبیل خانه، خودرو، مالیات، دارایی‌های مالی و سایر ممتلکات است.

از طریق شرط تنصیف دارایی، طرفین می‌توانند به توافقی برسند که در صورت وقوع طلاق، دارایی‌ها به چه نحوی تقسیم شوند. معمولاً این توزیع بر اساس توافقات دو طرف و به عنوان نتیجهٔ مذاکرات صورت می‌گیرد. این شرط می‌تواند مقرر کند که دارایی‌ها به صورت مساوی تقسیم شوند یا به نسبتی مشخص بین طرفین تقسیم گردند.

شرط تنصیف دارایی معمولاً در قراردادهای ازدواج، توافقنامه‌های قبل از ازدواج (پیش از ازدواج)، یا در دیگر اسناد قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اضافه کردن این شرط به قرارداد، امکان تعیین وضعیت مالی در صورت طلاق وجود دارد و می‌تواند به حل صلح آرام و بهتری در مواقع آتی کمک کند.

مهم است که قبل از تنظیم هر گونه قرارداد حقوقی، شما با یک وکیل طلاق متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید شرایط مناسبی را برای خود و شریک خود برای توزیع دارایی‌ها در صورت طلاق تعیین کنید. 

شرط تنصیف دارایی در عقدنامه به چه معناست؟

بهترین وکیل طلاق کیست؟ ویژگی‌های یک وکیل طلاق حرفه‌ای چیست؟

تخصص و تجربه

وکیل متخصص در امور خانواده و طلاق، به قوانین و رویه‌های دادگاه‌های خانواده آشنایی کامل دارد و می‌تواند بهترین استراتژی را برای پیشبرد پرونده شما اتخاذ کند.

 

مهارت‌های ارتباطی قوی

وکیل طلاق باید توانایی برقراری ارتباط موثر با موکل خود، قاضی و سایر طرفین دعوا را داشته باشد.

 

صداقت و امانتداری

وکیل باید امین موکل خود باشد و در حفظ اطلاعات و اسناد محرمانه او کوشا باشد.

 

تعهد و پیگیری

وکیل متعهد، با جدیت و پشتکار پیگیر پرونده موکل خود خواهد بود و در تمام مراحل طلاق در کنار او خواهد بود.

 

نکاتی برای انتخاب بهترین وکیل طلاق

مشاوره با افراد باتجربه: از دوستان، آشنایان و یا سایر وکلا در مورد وکلای طلاق مجرب و متخصص در منطقه خود سوال کنید.

بررسی سوابق وکیل: قبل از انتخاب وکیل، سابقه وکیل را در زمینه پرونده‌های طلاق بررسی کنید و از میزان موفقیت او در این زمینه آگاه شوید.
مشاوره با وکیل: قبل از انعقاد قرارداد وکالت، با وکیل مورد نظر خود مشورت کنید و از او در مورد نحوه کار و هزینه‌های وکالت سوال کنید.
انعقاد قرارداد وکالت: در نهایت، با وکیل مورد نظر خود قرارداد وکالت منعقد کنید و در آن شرح وظایف وکیل، حق الوکاله و سایر شرایط و تعهدات را به طور دقیق مشخص کنید.

بهترین وکیل طلاق

با داشتن وکالت چه مراحلی در طلاق را باید انجام دهیم؟

در حاضر و در شهر تهران، با توجه به روال دادگاه‌ها، اگر وکالت به بهترین وکیل طلاق در تهران در طلاق زوجه به‌صورت کامل و بدون نقص باشد، فرآیند تصدیق دادگاه برای دادنامه طلاق توافقی معمولاً در بازه‌ی زمانی کمتر از یک هفته تا بیست روز انجام می‌شود. پس از دریافت دادنامه، زن در مدت حدود ۳ ماه با حکم دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) و وکالت در طلاق، می‌تواند به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه کند تا طلاق خود را ثبت کند.

یک نکته مهم در فرآیند طلاق با حق طلاق این است که حتماً باید در وکالتنامه، حق اسقاط تجدیدنظر و فرجام‌خواهی را نیز در نظر بگیرید. در غیر اینصورت، ممکن است بعضی از دادگاه‌ها قطعیت گواهی عدم امکان سازش را به مدت تجدید نظر و فرجام‌خواهی (حدود ۴۴ روز) موکول کنند.

ممکن است کسانی پرسش کنند که چگونه در صورتی که وکالت طلاق (حق طلاق) دارند ولی همسرشان همکاری نمی‌کند و سامانه تصمیم از شوهر حضور در جلسه مشاوره می‌خواهد، باید عمل کنند. پاسخ به این پرسش این است که اگر از طریق سامانه تصمیم اقدام می‌کنید و شوهر دعوت به جلسه مشاوره را نادیده می‌گیرد یا سازش نمی‌کند، در پایان این فرآیند گواهی عدم انصراف از طلاق توسط غربالگری صادر خواهد شد. اما اگر تمایل دارید از راه‌های دیگری به جلسه مشاوره و فرآیند طلاق اقدام کنید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا وکالت شما را از هر شهری در ایران با مبلغ اعلام شده در ابتدای صفحه بر عهده بگیریم.

با داشتن وکالت چه مراحلی در طلاق را باید انجام دهیم؟

ویژگی وکیل تضمینی طلاق

وکیل تضمینی طلاق هم یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی خانوادگی و طلاق، تخصص و تجربه کافی دارد. این وکیل با دانش و مهارت خود، می‌تواند موکل خود را در فرآیند طلاق، به بهترین شکل ممکن، راهنمایی و کمک کند. ویژگی‌ های یک وکیل تضمینی طلاق عبارتند از:

  • تجربه کافی در زمینه دعاوی خانوادگی و طلاق
  • تسلط کامل به قوانین و مقررات مربوط به طلاق
  • توانایی مذاکره و حل و فصل اختلافات زوجین
  • توانایی دفاع از حقوق موکل در دادگاه

ویژگی وکیل تضمینی طلاق

گرفتن وکیل برای طلاق چگونه است؟

وکیلی را انتخاب کنید که در زمینه طلاق تخصص و تجربه کافی داشته باشد. وکیل شما به تعهدات خود پایبند باشد و با وجدان کاری به پرونده شما رسیدگی کند. قبل از انتخاب وکیل، در مورد حق الوکاله و هزینه‌های قانونی با او صحبت کنید. وکیلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید و به او اعتماد کنید. در ادامه برخی از سوالاتی که می توانید از وکیل طلاق بپرسید آورده شده است:

  • چه مدت است که در زمینه حقوق خانواده کار می کنید؟
  • چه تجربه ای در زمینه طلاق دارید؟
  • چه نوع طلاق هایی را انجام می دهید؟
  • هزینه های شما چقدر است؟
  • چه زمانی می توانید پرونده من را شروع کنید؟

این سوالات را حتما از وکیل منتخب خود بپرسید تا از صلاحیت او اطمینان پیدا کنید.

گرفتن وکیل برای طلاق چگونه است؟

تفاوت مراحل طلاق توافقی و یک طرفه توسط وکیل طلاق

مراحل طلاق توافقی

  1. با توجه به نکات ذکر شده، وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. در جلسه‌ای با وکیل، شرایط خود را شرح دهید و از او راهنمایی بخواهید.
  3. وکالتنامه‌ای را با اختیارات لازم تنظیم و به وکیل خود اعطا کنید.
  4. حق الوکاله وکیل را طبق توافق انجام شده، به او پرداخت کنید.
  5. وکیل شما با توجه به توافقات انجام شده، دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه خانواده ارائه می‌دهد.
  6. زوجین موظف به حضور در جلسات مشاوره قبل از طلاق هستند.
  7. در صورت عدم انصراف زوجین، گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود.
  8. با ارائه گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه، طلاق ثبت می‌شود.

 

مراحل طلاق یک طرفه

  1. با توجه به نکات ذکر شده، وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. در جلسه‌ای با وکیل، شرایط خود را شرح دهید و از او راهنمایی بخواهید.
  3. وکالتنامه‌ای را با اختیارات لازم تنظیم و به وکیل خود اعطا کنید.
  4. حق الوکاله وکیل را طبق توافق انجام شده، به او پرداخت کنید.
  5. وکیل شما با توجه به شروط و مدارک، دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارائه می‌دهد.
  6. دادگاه به دلایل و مدارک ارائه شده از سوی زوجین رسیدگی می‌کند.
  7. در صورت اثبات عسر و حرج یا تحقق یکی از شروط ضمن عقد، حکم طلاق صادر می‌شود.
  8. با ارائه حکم طلاق به دفترخانه، طلاق ثبت می‌شود.

 

تفاوت‌ های کلیدی

مدت زمان: طلاق توافقی به دلیل توافق زوجین، معمولاً سریع‌تر از طلاق یک طرفه انجام می‌شود.
هزینه: طلاق توافقی به دلیل عدم نیاز به جلسات متعدد دادرسی، معمولاً هزینه کمتری نسبت به طلاق یک طرفه دارد.
استرس و اضطراب: طلاق توافقی به دلیل عدم وجود تنش و درگیری بین زوجین، معمولاً استرس و اضطراب کمتری نسبت به طلاق یک طرفه دارد.

تفاوت مراحل طلاق توافقی و یک طرفه توسط وکیل طلاق

نقش وکیل در طلاق ایرانیان خارج از کشور چیست؟

مشاوره حقوقی

وکیل با بررسی شرایط و مدارک شما، بهترین راهکار را برای طلاق شما با توجه به قوانین ایران و کشور محل سکونت شما ارائه می‌دهد.


تنظیم و ارائه دادخواست

وکیل با توجه به شرایط شما، دادخواست طلاق را تنظیم و به مراجع قانونی ذیصلاح در ایران ارائه می‌دهد.

پیگیری مراحل قانونی

وکیل تمام مراحل قانونی طلاق، از جمله جلسات دادگاه، استعلامات و مکاتبات با مراجع ذیصلاح را پیگیری می‌کند.

دفاع از حقوق شما

وکیل در تمام مراحل طلاق، از حقوق شما در برابر همسر و مراجع قانونی دفاع می‌کند.

اخذ حکم طلاق

وکیل پس از طی مراحل قانونی، حکم طلاق را از مراجع ذیصلاح دریافت می‌کند.

نقش وکیل در طلاق ایرانیان خارج از کشور

سخن پایانی

هر یک از زوجین برای طلاق و حتی برگشت به زندگی و حل اختلافات به مشاور خوب نیاز دارند که یکی از وظایف وکیل طلاق هم روانشناسی در این زمینه است. حتی در صورت بدست نیامدن نتیجه مطلوب و برگشت، وکیل مناسب می تواند مشکلات و مسائل قانونی را حل نماید و روند پرونده را از طولانی شدن خارج کند. به این نکته هم توجه بفرمایید که انتخاب وکیل باید با آگاهی بالا و تحقیق انجام شود تا از هزینه های اضافی نیز جلوگیری شود.

2 نظر

    • با سلام ، در صورتیکه زوجه بتواند عسر و حرج خود را اثبات نماید حکم طلاق صادر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.